Ağustos 23, 2013

AVM'LER VE GÜVENLİK TAKINTILARI

görsel
Avmler kalabalık yerler, güvenliğin sağlanması gerekiyor. Allah korusun, böyle kapalı bir mekanda her hangi bir terörist faaliyette hayatta kalmak neredeyse imkansız. Ama bazı yerlerdeki güvenlikle ilgili saçmalıklara dayanamıyorum. İşte bunlardan bazıları;
1) Çantaların yandan geçirilmesi:
Bazı alış veriş merkezlerinde x-ray cihazları var. Çantanızı oradaki banda bırakıp sizde metal dedektöründen geçiyorsunuz. Bunu anlayabiliyorum. Ama çoğu avmde sizi metal dedektöründen geçirip, güvenlik görevlisi çantanızı yandan geçiriyor. Sanki o güvenlik görevlisi sadece benim çantamı tutmakla görevliymiş gibi geliyor. Çantam kesinlikle her hangi bir güvenlik taramasından geçmiyor. O halde ben neden o kapıların altından geçiyorum. Çantama ya da telefonuma bir şeyler yerleştiremez miyim? Ayrıca o görevliye çantamı teslim edip sonra elinden geri alırken resmen utanıyorum. Neden bilmem kız benim çantayı tutunca ben bir mahcup oluyorum.:))
(Bu arada çantanızda yiyecek maddesi varsa x-ray cihazından geçirmeyin. Yiyecekleri bozabilir. Özellikle bu bebeğinizin maması ise daha dikkatli olun)
2) Hamile ve çoçuklar x-ray cihazından geçmiyor:
Bence de geçmesinler zaten. Ben mutlaka zararlı olduğuna inanıyorum ama psikopatsam çocuğumun üzerinde de bomba taşıyabilirim. Bu da bir güvenlik açığı ise ben hala neden o dedektörden geçiyorum.
3)Takıntılı güvenlik görevlileri:
Bir gün Ankamall'a gitmek istedik. Sanırım pazar günüydü ve çok kalabalıktı. Çantalarımızın içini arayan güvenlik görevlisi, dedektörden de ötmeden geçersek bizi avmye sokuyordu. Ben geçtim, eşim geçerken dedektör öttü. :D Sonra diyalog şu;
G.G: ''Beyefendi, bozuk paraları çıkarın.''
Koci: ''Peki''. Çıkarıp geçiyor, tekrar alarm sesi.
G.G: ''Beyefendi, kemerinizi çıkarın''
Koci: ''Tamam'' Çıkarıp geçiyor, tekrar alarm. Bu arada arkada elli kişi oflaya puflaya bekliyor.
G.G: ''Beyefendi, ayakkabılarınızı çıkarın.''
Ben: ''Oldu güzelim, donunu da çıkarsın mı?Alışverişe geldik hanımefendi, bırakmayacaksanız başka yere gidelim''
Sonrasında girmekten vazgeçip çıktık, sonra yine dayanamadık, öbür kapıya gittik ve hiç arama vs. olmadan girdik. Şimdi nerede kaldı güvenlik?
İşte ben bunlara takıntılıyım yahu. Bazı ülkelerde hiçbir avm'de güvenlik için böyle metal dedektörleri yokken. Türkiye'de sanırım sırf birileri para kazansın diye var. Tamam güzel yanları da var ama o zaman doğru uygulayın. Avmnin bir kapısında başka, diğer kapısında başka bir uygulama olmasın. Bilmem, haksız mıyım?

2 yorum:

  1. nugi :) Türkiye'de yaşadığını unutma kuzucum burası böyle cinslikleriyle meşhur ya sev ya terket misali ne kadar seviyorsak bırakıpta bi yere gidemiyoruz insan açısından da çok yaşanılası bi tarafı yok ki nesine aşığız bilmem anasını seven her çocuk gibi memleketine aşık birer gariban halkız işte o kadar... :)

    YanıtlaSil

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...