Nisan 02, 2013

FELLAH KÖFTESİ

 Cumartesi günü misafirlerime yaptığım yemeğin tarifini paylaşmak istedim. Bu tarifi yıllar önce Sofra dergisinde görüp denemiştim. Bu sefer ki tarif ise arkadaşım Amal'ın annesinden öğrendiğim bir tarif. Amal test etti onayladı. Gelecek vaat ediyormuşum. :))) Zaten misafirlerim de beğendi, bakalım siz de yapar mısınız? Ne yazık ki sosu ile birlikte fotoğraflayamadım, çünkü servis yapma telaşındaydım. Tarife gelecek olursak;
Malzemeler:
Köfte için;
2 su bardağı köftelik bulgur
1 su bardağı irmik
2,5 su bardağı su
Nane, tuz, kimyon,kırmızı biber
1 tatlı kaşığı salça
1 yumurta
Yarım bardak un
Sosu İçin;
4-5 kaşık salça (domates ve biber salçası karışık)
Tereyağı
Su
Kimyon, kekik, kırmızı biber, tuz
6 diş ezilmiş sarımsak.
Köfteler için bulgur ve irmiğin içine biraz su ekleyerek, kısık ateşte biraz pişiriyoruz. Isınıp biraz suyunu çekene dek, böylece yoğurması kolay oluyor ve irmik pişiyor. Sonra diğer malzemeleri ekleyip 20 dk kadar yoğuruyoruz. Daha sonra küçük parçalar alıp, avucumuzun içinde yuvarlıyoruz ve fotoğraftaki şekli vermek için küçük parmağımızla ortasına bastırıyoruz. Arada sırada elimizi su ile mutlaka ıslatıyoruz. Köfteler hazır olduktan sonra kaynar suda haşlıyoruz. Köfteleri kaynar suya koyduktan sonra suyun yüzüne çıktılarında kevgirle alıyoruz. Daha sonra sosunu hazırlıyoruz.
Sosu için öncelikle ezilmiş sarımsakları tereyağında azıcık çevirip, üzerine salçayı ekliyoruz. Sonrasında su ve baharatları ekleyip pişiriyoruz. Başka tariflerde 3-4 domates de koyuluyor ama ben koymuyorum. Ayrıca bir tane şeker ekliyorum salçanın içine çünkü daha lezzetli oluyor böylece.
Pişirip servis yapacağımız kaba koyduğumuz köftelerin üzerine sosu ekliyoruz ve kıyılmış maydanoz koyup servis yapıyoruz. Bu köftenin diğer bir adı da Sarımsaklı Köftedir. Herkes beğeniyor. Hatta benim bulgur sevmeyen kocam bile yiyor.
Herkese Afiyet Olsun...:)))

P.S: Baharatları köfteye az atın bilerek ölçü vermedim herkesin damak zevki farklıdır çünkü. Ama köfte de fazla baharat iyi olmuyor, az olunca da çok tatsız tuzsuz oluyor.

15 yorum:

  1. Bizde çok yaparız çokta severim:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.:)) gerçekten çok lezzetli

    YanıtlaSil
  3. her zaman ki gibi güzel yemekler yapiyorsun, bunu herkes çok beğendi, kesin yapacağım

    su için su miktarını söylemedin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim sos icin su miktarini goz karari yapiyorum yani corba gibi sulu olmayacak ama cok koyuda olmamali. Bir gun beraber yapariz ne dersin?

      Sil
    2. evet çok iyi olur, bekliyorum seni

      Sil
  4. herkesın bılmedıgı bır tat bızde cok severız :) mersın tarafında bılınır yapılır :) sen nerelısın nugi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) kesinlikle samsunluyum ama annem babam degisik tatlara duskun bende onlar gibiyim. Bu durumda damak tadi olarak dunyaliyim.:)))

      Sil
    2. nugi samsunlumusun sen, ve ankarada yaşıyorsun. ben de samsunluyum:)

      Sil
    3. Ciddi misin? Demek ki Samsun kafası böyle bir şey. Nerede olsa buluyoruz bir şekilde birbirimizi:DDD

      Sil
  5. :D gecen samsunluyum dedıgınde orda okudun olarak alıgıladım ben onu :D benım aılede samsunluda :D ben unıde okurken afyonluyum derdım :) geyık mısalı ondan :) bende mersınde dopdum esımde mersınlı ondan bılıyorum severız bızde değısık tatları :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Samsunluyum ve Samsun'da okudum. ama Ankara'da yaşıyorum. eğer oraya gitme imkanım olsa bir dakika durmam. öyle de severim memleketimi...

      Sil
  6. merhabalar;

    bulgur ve irmiği biraz su ile haşlamaktan kasıtın ölcüsü nedir acaba? üzerini aşana kadar mı? kısır bulguru ıslatma gibi mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;
      Tarif ederken hata yapmışım, özür dilerim. Malzemelerde yazdığım su ölçüsü ile birlikte haşlanmalı. Ya da malzeme ölçüsüne uymazsanız üzerini bir parmak kadar aşacak su ile haşlanacak. Afiyet olsun:)))

      Sil
  7. teşekkür ederim cevabınız için, ben farklı bir tarifle dün yaptım, bugün de pişireceğim, sonucları ve tarifi yazarım:) kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli değil :)) bekliyorum tarifinizi, afiyet olsun :))

      Sil

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...