Mayıs 31, 2013

İŞ YERİNDEN ENSTANTANELER

Geçtiğimiz gün iş yerindeki çay ocağında oturuyordum. İşçilerin konuşmalarına kulak misafiri oldum. Onlar da o sırada yağlı, ballı bir kahvaltı yapmakla meşgullerdi.
İşçilerden biri ötekine dedi ki: ''Ya ben Aydın'a gitmiştim, orada kahvaltıda sıvıyağı koymuşlar sofraya, içine de ot çöp atmışlar, ekmek banıp yiyorlardı. Yazık la dedim bu Egelilerin de yiyecek birşeyi yok''
Bende diyecektim ki, ''Asıl size yazık, koskoca zeytinyağı kültürünü ayaklar altına aldınız.'' Adamların zeytinyağından haberi yok yahu.
Bir gün de sanırım kıştı. Ben evde ekler yapmıştım ve artanı iş yerine getirmiştim. Yine çay ocağında oturuyorduk. Çıkardım sofraya koydum. Karşımda oturan Blair cadısı kılıklı mühendis arkadaşım burnunu kıvırdı ve şöyle dedi.
''Canım seni anlıyorum, yeni evlisin ve bir şeyler yapmaya çalışmışsın. Ama profiterol böyle olmuyor. Bunlar yuvarlak olacaktı ve sosu daha sıvı olmalıydı.''
Ben de; ''İyi de bu profiterol değil ki, ekler'' dedim.
Bunun üzerine çok bilmiş arkadaşım ''ahahahaha ekler, kekler... Daha neler duyacağız, uydurun bakalım'' derken, müdür çay ocağından içeri girdi ve ''Aaa ekler mi yaptınız hocam, elinize sağlık''dedi ve bir tane alıp gitti. O anda Blair cadısının yüz ifadesini tahmin edersiniz herhalde.
Bu arada benim çalıştığım ilçede bazı kelimeleri farklı kullanıyorlar.
Örneğin;
Çok güzel kız demiyorlar, çok zorlu kızmış diyorlar.
Geçen sene demiyorlar, giden sene diyorlar. Hatta Demet Akalın'ın bir şarkısını buradan kaptığım kelime yüzünden şöyle söylüyordum.''hatırlatayım müsadenle, fazla değil giden sene...'' Kardeşlerim her duyduklarında kopuyorlardı.
Bir de yapmışım diyemiyorlar. Yapmışsım,demişsim, etmişsim...Yeni bir fiil çekimi var işte, siz biliyor muydunuz?
Bir tane çiftçi amca geliyor, adı Cames. Çünkü babasının askerlik arkadaşı İngilizmiş, bunlar nasıl olduysa dost olmuşlar. Savaştan sonra bu James babasını ziyarete geldiğinde bu amca doğuyor. Onlarda ismini James koyuyorlar ama küçük bir kaç değişiklikle Cames oluyor.:DDD Yazıldığı gibi okunuyor ama...:DDD
Bizim buraların acayiplikleri bitmez ama ben öğle yemeği yemeliyim. Hoşçakalın...:)))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...