Eylül 16, 2013

ZORETANİN OUT, ISOTREXIN IN !!!

http://www.itusozluk.com/gorseller/isotrexin/355581
Tam olarak üç hafta önce Zoretanin tedavim bitmiş bulunuyor. Bu yazıyı yazmak için bilerek üç hafta bekledim çünkü yan etkilerin hala sürüp sürmediğini ancak bu kadar süre sonunda net olarak anlayacaktım.
Tedavinin bitmesinin ardından ilk hafta sanki ilacı kullanıyormuşum gibi dudaklarım kuruyordu. Şimdi ise çok rahatım. Bu sabah evden çıkarken dudak koruyucumu sürmeden çıktım ve insanlara gülümseyebiliyordum. :)) İlacı kullanırken dudaklarım o kadar çok geriliyordu ki gülemiyordum bile.:))
İlaç bittiğinden beri yüzümdeki kızarma yerini güzel bir pembeliğe bıraktı. Servisteki bir arkadaşım bana her gün cildimin ne kadar da sağlıklı göründüğünü söylüyor. Nasıl mutlu oluyorum anlatamam.
Şu ana dek bir sivilce bile çıkmadı fakat henüz regl olmadım. Umarım o dönemde de çıkmaz.
Yüzümdeki yağlanma da geri dönmedi. Nasıl korkuyorum bilemezsiniz.:) Ama herşey güzel olacak biliyorum.
İlacı kullanırken sesim çatallaşırdı, o etkide kayboldu. Daha gür çıkıyor sesim.
İlacın yan etkilerinden biri de ruh halindeki değişmelerdi. Ben ilacı kullanırken çok sakindim, iki haftadır ise bir sinirlilik var üzerimde. Sanırım ilacı bırakmak bende depresif etki yaptı.
Tenim hala hassas. Güneşte kaldığımda kendimi vampir gibi hissediyorum. Resmen yanıyorum. :))
Doktora gittim ve bana isotrexin verdi. Bu jel şeklinde bir akne ilacı. Daha önceden eritretin kullanmıştım. Eritretin isimli ilaç üretimden kaldırıldı, artık isotrexin var.:)) Bu jeli ta ki gelecek yaza kadar  her gece yatmadan yüzümde lekeli ya da çukur olan yerlere süreceğim. Sabah da yıkayacağım. Bu durumda mikro olarak cildimi soymaya devam edeceğiz yani. Benim bir itirazım yok. Hatta şu anki durumu bile çok güzel ama prensipli bir hasta olarak, doktorumun öğüdünden çıkmam mümkün değil. :)))
Zoretanin, roaccutane gibi ilaç kullananlara geçmiş olsun diyorum. Bakın ben sabrettim ve altı ay çabucak geçti. Şu anda güzel cildimle ışıl ışıl geziyorum. Kesinlikle daha mutluyum. :))

12 yorum:

  1. İsotrexin i doktor bana da vermişti ama yaz nedeniyle ara verdim. Şu aralarda cildim bi garip. Biraz toparlasın ben de Benzamicyn yazdırmak için doktora gidicem koşa koşa. Daha önce denemiş çok memnun kalmıştım.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ısotrexin ile ilgili bir şey sormak istiyorum. Dört gün önce doktor bana da verdi bu jeli ilk iki gün sürdüm sabah kaşıntı oldu biraz aldırış etmedim. Üçüncü gün sivilcelerin yoğun olduğu bölgede soyulan jel değil derimdi resmen canım çok yandı ve dördüncü gün jeli süreyim dedim ama değdirmemle zıplamam bir oldu çok canım yandı acaba sizde de böyle bir sorun oluyor mu oldu mu yoksa bana yan etki mi yaptı acaba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bende hiç öyle bir sorun olmuyor, benim derim epey inceldiği halde. Sen hemen doktora danış. Anladığım kadarıyla cildin aşırı reaksiyon göstermiş. O kızaran yerlere mutlaka güneş kremi sür, aman leke olmasın. Bazen bu tarz jeller ciltte hassasiyet yapabilir. İhmal etme:)))

      Sil
    2. tesekkur ederım cevabın ıcın :) doktora soylemelıyım sanırım :)

      Sil
    3. Zaten oyle oluyor doktorun bunu soylemis olmasi herekirdi zamanla deriniz soyulacak ve surunce yuzde yanma oluyor kasinti vs :) ama gercekten ise yariyor sivilce lekelerim baya kayboldu 3 yildir yuzumdelerdi ve artik yavas yavas kurtuluyorum :)

      Sil
  3. merhaba bende roaccutane kullandım bırakalı 25 gün oluyor. Yaşadıklarınızı çok iyi anlıyorum yazınızı tebessümle okudum :) Bırakmamın sebebi bir bebek düşünmemiz :) bu konuda bir bilginiz var mı acaba?? doktor bana 2 ay bekle dedi ama herkes farklı bir şey söylüyor en son forumların birinde 2 sene beklenmeli diye okudum biraz da insanlar fazla abartıyor gibi geldi bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlacın prospektüsünde bir ay sonra vücuttan tamamen atılacağı söyleniyor. Ben uzman değilim ama bence de 2-3 ay sonra ilacın kötü bir yan etkisi olmaz. Ben ağustosun sonunda bırakmıştım ilacı ve bir ay sonra ilacı kullanırken yaşadığım hiç bir sıkıntı kalmadı. dudaklarım kurumuyor, kemiklerim ağrımıyor. Bence ilacı bıraktıktan iki üç ay sonrasında bebek sahibi olmakla ilgili bir sıkıntı olmaz. Hakkınızda hayırlısı olsun, umarım sağlıklı ve güzel bir bebeğiniz olur:))

      Sil
  4. isotrexin diye bi jel verdi doktorum çok fena yakıyo ve cildim soyuluyo ortada yanık yanık dolaşıyorum insanların bakışları ve yüzüne ne olmuş diye sormaları çok rahatsiz ediyo iki gündür kullanıyorum cevap yazin :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canim ciltte pullanma yapiyor ama dusa girince cok hafif bastirmadan yuzune bi kese at cik bak bebek gibisin :) yuzun puruzsuz

      Sil
  5. Merhaba bende bugün başladım iseotrxn jele :) ama akşam alnima lekelere sürerken başta yakiyor baya 5 dk sonra geçiyor sizdedeoluyor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar genelde olan seyler canim prospektüsünde
      Mevcut endiselenme doktor beni uyarmısdı

      Sil

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...