Nisan 06, 2013

KUYMAK YAPTIM DAA...

 Karadenizli olarak kahvaltı, öğle ve akşam yemeğinde hatta günün her saati tüketmeyi sevdiğim bir yiyecektir, kuymak. Eşim İç Anadolu bölgesinden olduğu için ne yazık ki benimle tanışana dek bu lezzetten haberi yoktu. Artık öğrendi severek tüketiyor. Bugün tarlada ekim yapmaya gideceğim. Sıkı çalışacağım için bol kalorili bu yemekten yemenin zararı olmaz diye düşündüm.
Bilmeyenler için söyleyeyim, kuymak, mısır unu, tel peynir ve tereyağı ihtiva eder. Kuymağı oluşturan bu üç ürün mutlaka Karadeniz'de üretilmiş olmalıdır. Marketten aldığınız fabrika mısır unu ve peynirle kuymak yapılamaz. Peynir kilometrelerce uzayabildiğinden boğulmamak için yanında mutlaka ekmek yenir. Ben yemedim ama dikkat ediyorum.
 Rizeliler mıhlama dese de bence bizim yaptığımız yani Trabzon usulü farklıdır ve biz mutlaka kuymak deriz.
Nasıl yapılıyor?
Öncelikle bu tarz yöresel ürünlerin satıldığı dükkanları bulun ve yukarıda saydığım ürünleri alın. Sonra bir tavaya (bakır tava öncelikli tercihtir) peynir ve su koyun, peynirler biraz erisin. Daha sonra elediğiniz mısır ununu elinizle ufalaya ufalaya peynir ve su karışımına ekleyin ve bir yandan tahta kaşıkla ezerek hızlıca karıştırın. Ne kadar su koyarsanız kıvamı tutturmak için mısır ununun miktarını artırırsınız. Kıvamı fotoğrafta görüldüğü gibi olmalı, fazla katı olursa peynire ağırlık yapar ve peynir uzamaz.
Bir süre sonra peynir ve mısır unu iyice karışmış ve peynir erimiş olacaktır. Altını kapatın ve kuymağın ortasına bolca tereyağı koyun. Bırakın kendisi erisin. Hızlıca servis yapın, sıcak sıcak yiyin. Ben tuz söylememişim siz tuz ekleyin. Aman yerken boğulmayın.
Afiyet Olsun...
Ben şimdi tarlaya kimyon ekmeye gidiyorum, herkese güzel bir cumartesi günü diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...