Nisan 12, 2013

DECO # 7

 Tam da öğle vaktine gelmişken, karnım da deli gibi acıkmışken başka ne fotoğrafı olabilirdi ki burada. :)) Bu hafta deco bölümüne yemek dekorasyonu ekleyeyim dedim. Bence gerçek aşçı yemeği yapabildiği kadar sunabilmelidir de. 27 yıldır annemin yemeklerini yiyorum ve o yemekler hiç bir zaman süslenmeden gelmedi sofraya. Belki de annemden alışkanlık olmuştur. Ben de mutlaka süslerim yemeklerimi. Hayatım boyunca yemek seçmedim ama karman çorman bulamaç görüntüsündeki bir şeyi de yiyemem (çok açsam bir fili bile yerim, o ayrı) Bugün sizlerle İranlı dostum Negar'ın sofrasından ve annemin sakızlı muhallebisinden görüntüler paylaşacağım.

Bu gördüğünüz mükemmel pilav İran pilavıdır. Tarifi eşsizdir ama sunumu daha da eşsiz. Arkadaşımın güzel elleriyle hazırlanmış hem gözleri hem de damağı doyuran bir yemek.
 Bu fotoğrafta ise o güzel pilavın bulunduğu mükemmel sofra görünüyor. Coca cola reklamı yapıyor gibi olmuş biraz ama Coca cola reklamlarındaki kadar güzel bir sofra değil mi? Kaselerin içindeki safranlı tavukların sunumuna dikkat.
 Bu güzellik de anneciğimin ellerinden. Damla sakızlı muhallebi bu sunumla bir puan daha kazandı benden.
Her sofraya davet sofrası gibi özen göstermek gerektiğini düşünüyorum. Şimdi öğle yemeği zamanı, Afiyet olsun....


4 yorum:

  1. İran pilavını hiç görmemiştim, ama leziz gözüküyor. Damla sakızı ise benim damak zevkime çok ters:)

    YanıtlaSil
  2. İran pilavı gerçekten çok güzel özellikle de safran seviyorsan, Damla sakızına da bayılırımmmm...:)))

    YanıtlaSil
  3. a,,,, bu fotoraf, şaşırdım gördüğüm an, çok güzel hateralar aklıma geldi,,,

    YanıtlaSil

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...