Mart 22, 2013

SANAL BEBEK VE POU

Doksanlı yılların bağımlılık yapan çılgın oyuncağı 'Sanal Bebek'i bir çoğunuz bilirsiniz. Özellikle benim akranlarımın müptelası olduğu bir oyundu. Sanırım ben o zamanlar ortaokuldaydım. Okuldaki herkesin sanal bebeği vardı. Tüm medya bu sanal bebeklerden bahsediyordu. Japonya'da sanal bebekleri rahat uyusun diye yatak, yorgan dikenler mi ararsınız, yoksa okula yanında götüremediği için bebeği açlıktan ölmesin diye bakıcıya bırakanları mı? Öyle bir furyaydı ki bu insanlar neler neler yaptı bu bebek için...
Ben sanal bebeğimi Ankara'daki Maltepe Pazarından almıştım. İlk bebeğim bir dinazor yumurtasıydı. Sonra büyüdü,ergen dinozor  oldu ki, ergenlik sorunlarına dayanamadı ve kendini de makineyi de öldürdü. Tabii ağlanma sızlanma derken yenisi aldık. Bu arada biz üç kardeşiz, en küçüğümüz daha oynayabilecek yaşta değildi, bu yüzden artist kardeşimle benim vardı. Bazen bir yere giderken o bana bırakıyordu, ben de ona. Yani sanal bebek teyzeliği de yaptık. Bu oyuncağı bu kadar ünlü yapan neydi? O zamanlar bu tarz şeyler fazla yoktu, belki ondan belki de insanların bir şeylere bağlanma ihtiyacıydı. Teknoloji o kadar gelişmemişken bile ne kadar yalnızmışız anlayın işte!!!
Sonra geldiği gibi gitti sanal bebek macerası. Hevesimizi aldık, tükettik. Geçenlerde tekrar çıktığı söyleniyordu ama pek rağbet görmedi. Ne de olsa onun tadını alan benim dönemin çocuklarıydı. Bizde büyüdüğümüze göre kim kullanacak ki yeni çıkanını? Zaten yeni nesil çocuklar suratına bakmaz bu oyuncağın. Derken...
Geçen gün bu şirin yaratıkla tanıştım. Akıllı telefon kullanmayı 'Ne gerek var canım, hepsi de telefon, bir alo desem yeter' gibi babaanne mantığıyla reddeden ben ne yazıkki akıllı telefonlardaki uygulamalardan da habersizdim. İki hafta önce eşimin zoruyla yeni telefon aldım. Hala da haberim yoktu, oyun falan oynamıyordum. İşte böyleyken geçen sabah uyandık, eşim 'geç kalıyorum' deyip hışımla yataktan kalktı ve telefonuna koştu.'Hayrola aşkım sen geç kalmıyor muydun niye telefonunla uğraşıyorsun?' derken bu yaratığı gördüm. Meğer bizim ki bu sevimli yaratığı besliyormuş. Kendisinin adı 'POU', bir uzaylı. Aynı sanal bebek mantığı ama bu çağa uyum sağlamış ve uzaylı olmuş. Ben bunu görünce dayanamadım tabii. Hemen bende yükledim uygulamayı.
Şimdi Poucuğumla mutlu mesut yaşıyoruz. Henüz yedinci leveldeyim. Hayırlısı ile level atlarsam :)) kendisine panda kıyafeti alacağım, hedefim bu yönde. Efendim oyundan biraz bahsedecek olursam; Mantığı dediğim gibi sanal bebekle aynı, acıkınca besliyorsunuz, sıkılınca oyun oynatıyorsunuz, kirlenince temizleyip, enerjisi azalınca lambasını kapatıp uyutuyorsunuz. Yemek, giysi, ilaç vs gibi ihtiyaçlarını yukarıdaki fotoğrafta da göreceğiniz 'Shop'dan alıyorsunuz. Alabilmek için para lazım. Bu parayı da oyun odasındaki 'Game' bölümünden oyun oynayarak kazanıyorsunuz. Eğer fazla şişmanlarsa 'Fat burner' alarak ya da top oynatarak zayıflatabilirsiniz. Epeyde şişmanlıyor kereta. Şimdilik mutluyuz biz.
Siz de denemek ister misiniz?


(Fotoğraflar bana ait değil, Google görsellerden alınmadır.)

10 yorum:

  1. Bu japon pazarı, salı pazarı, çin pazarı tarzı yerlerden birini gezerken yine gördüm bu sanal bebeği ve alıp hediye ettim.:) Gerçekten bir dönem kızların hepsinde vardı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bulursam alırım kesin, pou biraz sıkıcı, o kadar aç bıraktım da ölmedi bile;))

      Sil
  2. bu posta bayıldım, beni çocukluğumun en güzel yıllarına götürdün :) bendeki sanal bebekte de minik bir bebeği biberonla besleyip ağlayınca susturup kocaman bir kız edip bir de okuldan mezun kepli öğrenci haline getirmiştim ama bozulunca üzülmüştüm. O zamanlar en mutlu olduğumuz şeydi. Bu uygulamayı telefona indirip özlem gidermenin vakti geldi o halde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;)) sevindim size güzel şeyler hatırlattığım için... pou ile kolay gelsin şimdiden;)))

      Sil
  3. Birşey Sorucam. Bu Oyun Bilgisiyarada İndiriliyormu ?. Çünkü Babamın Telefonunda Var. Ve İşe Gittiği İçin Oynayamıyorum. Annemde Babam Gelince Hemen Telefonu Kapıyor. Okey Oynuyor.Eğer Bilgisiyara İndiriliyorsa. Hangi Siteden İndireceğimi Söyleyebilir Misin Acaba ? (Şimdiden Teşekkürler (: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım yok canım ya, bilgisayar oyunu olarak görmedim. Bence sims oyna bilgisayar oyunu olarak o daha güzel:)))

      Sil
  4. Ve Bu Şirin. Şey Gerçektende Çok Tatlı Elbise Aldım :))

    YanıtlaSil
  5. Cok eylenceli bir oyin herkeze tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil
  6. Ben kıyafet aldım ama giyindiremiyorum nasıl giyindiricem?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyütüp yetişkin leveline getir

      Sil

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...