Mart 03, 2013

BUZLUKTA NELER VAR?

 Dün evde canım çok sıkıldı sanırım. Bir başladım yemek yapmaya durduramadım kendimi. İki kişiyiz, artık üç gün yeriz bu yemekleri. Biz haftalık sebze meyve alışverişimizi cumartesi günleri kurulan semt pazarından yapıyoruz. Marketten sebze meyve almaktan hoşlanmıyorum. Bir de ben salata, sebze yemeği çok seviyorum. Dün de yine pazara gidecektik ama ben önce biraz buzluğa dadanayım, yemekleri yapayım, akşama gideriz pazara dedim.
Ben yazın buzluğa atılacak malzemeleri hummalı bir çalışma ile hazırlıyorum. Sonra kışın yemek yapmak için vaktim olmadığında veya kışın olmayan sebzeleri özlediğimde çıkartıyorum, on dakikada yemek hazır. Karınca gibiyim vallahi.
Bu yaz da balayımdan döndüm, işim ne demedim. Oturdum tonlarca şey hazırladım. İşte onlarla yapılmış şeyler karşınızda.
Kıymayı buzluktan çıkardım, önce bolonez soslu makarna yapayım dedim, sonra ''Nugi kendine gel, kayınvalidenin izinden git, hayırlı gelin desinler'' diyerekten kıymalı makarnaya indirgedim olayı. Kayınvalidem çok yapar bu yemeği. Ben önce kıymayı kavurdum, sonra sarımsak, baharat ve buzluktan doğranmış domates ekledim. Sonra da haşlanmış makarna işe karıştırdım. Süper kolay, süper lezzetli.
 Canım ne zamandır börülce çekiyordu. Bu börülceleri yazın  Akçay'dan aldık, Ankara'ya getirdik ve ben gelir gelmez ayıklayıp, sıcak suya daldırıp çıkardım. Sonra soğuk suya daldırıp şokladım. Böylece tatları bozulmadı buzlukta. Çıkarıp pişene dek haşladım, sonra sarımsak, zeytinyağı ve limon suyu ekledim. Mis gibi börülce salatası oldu.
 Ben kışın serada yetişen sebzeleri yemiyorum. Bu yüzden dolmalık biberleri de buzluğa atmıştım, hatta artan iç malzeme de buzluktaydı. İkisini karıştırmam beş dakikamı aldı, üzerlerine kaynar su ekledim, kısık ateşte 15 dakikada piştiler.

 En sevdiğim sebzelerden biri bamyadır. Başka seven var mıdır bilmem. Ama ben bayılırım. Bamyaları da Akçay'dan aldım. Tam 8 kilo bamyayı kardeşimin yardımı ile ayıklamıştım. Baş parmağım bamyanın dikenleri yüzünden şişmiş davul gibi olmuştu. Ama şimdi değdiğini biliyorum. Soğanı küp küp doğrayıp, kavurdum, daha sonra bamyayı buzlu halde ekledim. Salça koydum ve kaynar su ekledim. Limon tuzundan da bir kaç adet eklemeyi unutmuyoruz tabii ki. Bu arada ben bamyaları buzluğa çiğ olarak koyuyorum. Bamyaları ayıkladıktan sonra, üzerlerine limon suyu ekleyip, buzdolabı poşetine koyuyorum. Tadı, kokusu yeni alınmış gibi.
 Kırmızı bibere bayılırım. (konu yiyecek olunca ben her şeye bayılıyorum) Kırmızı biberleri yazdan fırında közleyip, buzluğa atıyorum. Çıkartınca tavada kısık ateşte ısıtıp, maydanoz ekliyorum.
 Kendimize bile olsa, sofrayı donatmaya bayılıyorum.


Bu arada ben bu yemeklerin hepsinden çok çok az aldım. Diyetimi bozmadım. Ayrıca tebrik edin beni... ;)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...