Ocak 10, 2014

DÜĞÜN ÇORBASI

Dün akşam eve giderken düşündüm ne yapayım diye sonra hala hasta olduğumdan sanırım aklıma et düştü. Et, et, et.... Bende o zaman düğün çorbası ve haşlama yapayım dedim. Eşimi aradım buzluktan et çıkarsın diye, böylece ben gelene dek buzları çözülmüş oldu. İşten de gelsem hiç üşenmiyorum. Kalitesiz gıda almam ben vücuduma. Hem gözüme hem mideme hitap etsin yemek, öyle değil mi? Hem herşeyi kuralına uygun yapmıyorum. Bir şekilde pratikleştiriyorum yaptıklarımı. Yoksa akşam işten eve gelip yarım saat içinde düğün çorbası ve haşlama yapıp yemeğe oturmanız mümkün olmaz.
Gelelim çorbanın yapılışına. Bu çorba düğünlerde yapılan oldukça besleyici ve lezzetli bir başlangıç yemeği. İçindeki kullanılan et, kuzunun gerdan kısmının haşlanmasıyla elde ediliyor. Fakat ben akşam akşam kuzu gerdan haşlayıp, onları kemiklerinden sıyırıp sonra da çorbayı yapmaya başlayamayacağım için kurbandan kalma kavurmalık eti kullandım. Bu yüzden düğün çorban olmamış derseniz, ne diyeyim haklısınız derim.:))
Malzemeler:
Et (ölçüsü belirsiz :)) )
1 adet yumurta
3-4 çorba kaşığı süzme yoğurt
2 çorba kaşığı un
Yarım limon suyu
Et suyu ya da sıcak su
Tereyağ
Sıvıyağ
Pulbiber, karabiber, nane, tuz, kekik, defne yağrağı
Yapılışı:
Dediğim gibi ben kuzu gerdan haşlamadığım için kavurmalık eti iyice küçültüp, suyunu salıp çekene dek kavurdum. Bu arada içine defne yaprağı ve kekikte koydum. Etler kavrulunca, başka bir tencerede unu yeterince sıvı yağ ile kokusu çıkana dek kavurdum. Kavrulan unun üzerine et suyu tercih etmediğim için sıcak su ekledim ve un topaklanmasın diye hızlıca karıştırdım. O karışımın içine kavrulan eti ekleyip, kaynamaya bıraktım. Sonra bir kasede yoğurt, yumurta, yarım limon suyu ve bir tutam tuzu iyice çırptım ve biraz soğuk su ekledim. Böylece çorbanın terbiyesini hazırlamış oldum. Diğer yanda kaynayan karışımdan bir miktar hazırladığım terbiyeye dökerek terbiyemi ılıttım ve ılınmış terbiyeyi tenceredeki kaynayan karışıma hızlı hızlı karıştırarak ekledim. Sonra tuzunu ve karabiberini ekleyip, kısık ateşte, tencerenin kapağını kapatmadan 10 dakika kaynattım. Böylece çorbamız pişmiş oldu. Servis etmeden önce üzerine tereyağ, pulbiber ve nane kızdırıp döktüm.
Böylece bana da afiyet olmuş oldu. Oh elime sağlık :))) (Benden size bir tüyo; eğer terbiyeli çorba yapıyorsanız, terbiyeyi ekledikten sonra çorbayı fazla kaynatmayın ve çorba piştikten sonra ılınana dek bir süre ağzını kapatmayın. Aksi takdirde çorbanız kesilir. :))) )

7 yorum:

  1. I-ıh olmamış beğenmedim =) Böyle düğün çorbası mı olur içinde ne damatlık var ne gelinlik :) Bence pişirirken içine azıcık bunlardan katılmalı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsun, ben bunu düşündüm ama denedim gelinliğim olmadı, bu yüzden gelin olamadım:)

      Sil
  2. Hey nerelerdesin sen, neden yazmıyorsun??
    :)

    YanıtlaSil
  3. ya nerelerdesin meraktayım????

    YanıtlaSil
  4. Samsun pıdesı fılan samsunlumusunuz:) ceren ben samsundan mavidukkan@gmail.com

    YanıtlaSil

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...