Ocak 02, 2014

47 RONIN


2014 Yılının ilk filmini izledim. Eşim liseli öğrencilerini sinemaya götürüyordu. Bende peşlerine takıldım. Filmi izlemeye başlayana dek vıdı vıdı şikayet ettim. Ben ''Patron mutlu son istiyor'' filmine gitmek istiyordum. Onlar ''47 Ronin''i seçmişler. Filmin afişine bakınca dedim ki kesinlikle berbat bir filmdir bu. Ben film hakkında önceden bilgi sahibi de değildim. Sadece sinema gişesinde afişini gördüm. Filmi izleyip ''Keanu Reeves''in oynadığını görünce çok şaşırdım. Daha önce fragmanı da izlememiştim ama iyiki de izlememişim.
Filmin fragmanı da afişi de berbat. Bir filmin reklamını nasıl kötü yaparız diye özel olarak düşünmüşler bence. Filmin konusuyla alakası yok. 
Şimdiden söyleyim, ben bu filme bayıldım. Oyuncular mükemmel, Japonların durgun filmlerinden değil. Filmin konusu gerçek bir Japon efsanesinden alınmış. Hatta her yıl 14 Aralık'ta dünyanın çeşitli ülkelerinden 47 Ronin'i anmak için toplanılırmış. Ronin, efendisine ihanet etmiş ya da efendisiz kalmış Samuray demekmiş. Filmde de zaten efendisiz kalan samurayların intikamı konu alınmış. Öyle onurlu savaşçılar ki intikam sonrasında olay kan davasına dönüşmesin diye hep birlikte harakiri yapıyorlar. 
Oishi rolündeki oyuncu Hiroyuki Sanada'ya hayran kaldım. Nedense beni Keanu Reeves'den daha çok etkiledi. Prenses Mika rolündeki Ko Shibasaki'de çok ama çok güzeldi. 
Bence bu filmi izleyin, pişman olmazsınız. Dövüş ve macera filmi değil, felsefesi olan bir film.  

1 yorum:

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...