Ocak 03, 2014

UYDURMA BİR TAVUK YEMEĞİ VE DERYA DENİZ

Birçoğunuzun bildiği gibi işe servisle gidiyorum ve yol bir saatten fazla sürüyor. Yolda ya kitap okurum, ya Ateş'imle konuşurum...Ateş'im raporlu bu aralar yok. Bu sırada Derya Deniz bir arkadaşım var, maşallah Allah ikimize de vermiş bir çene...:)) Şimdi onunla konuşarak gidip geliyoruz. Bu arkadaşım çok bilgili, o kadar bilgili ki konuşurken kesin temellere dayandırmadığı bir lafı yok. İş yerinde her şeye cevabı şu kanunun şu bendinin şu fırkası şeklinde ve bu durumu özel hayatına da yansıtabilmiş. Normal bir sohbet esnasında birden ''Bakara suresi der ki'' gibi bir cümle kurabilir. Sayın hocam doğru mudur? :DDD Eğlen, gül bir şekilde vakit geçiriyoruz. Kendisinden çok memnunum, hem Bakara suresi der ki.....
Neyse efendim, ben akşamları eve öyle aç dönüyorum ki elime ne geçerse yiyorum. Yemeği bir gün önceden hazırlamadıysam yandım. İki haftadır da hastayım iyi beslenmem lazım. Pazartesi günü akşam eve dönerken ne yapsam ne yapsam diye düşünüp bir yandan da Bakara suresinden ayetler dinlerken;
''Derya Deniz, benim evde tavuk var. Ama hasta olduğum için midem çok bulanıyor. Bu tavuğu ne yapsam güzel olur ''dedim.
O da sağolsun hemen düşündü taşındı, Bakara suresinden örneklemeler verdi derken, bombayı patlattı;
''Nugicim bence sen tavukları ve sebzeleri jülyen jülyen doğra, baharatla ve kavur'' dedi.
Tabii bu fikir bende bir çok yeni fikir oluşturdu. Özellikle 'Jülyen Jülyen' doğra kısmı, şimşekler çaktırdı. :D
Bende bu gazla eve gittim ve aşağıda gördüğünüz tavuk yemeğini yaptım, yanına da sebzeli makarna. Eşim son zamanlarda yaptığın en iyi tavuk yemeğiydi dedi ki, bu da Bakara suresini gözümde bir kez daha büyüttü. Ay pardon Derya Deniz'i :DDD
Sebze suyu ile renklendirilmiş makarnalara bayılıyorum. Dilerseniz siz de evde bu tarz makarnalar kesebilirsiniz. Hafta sonu bazen yapıyorum, yapınca yayınlarım. 
Gelelim tavuğun tarifine;
Malzemeler:
Yaratıcılık sınırsız ama ben şunları koydum
Tavuk(göğüs)
Havuç
Kurutulmuş domates
Kuru soğan
Kekik
Pul biber
Karabiber
Tuz
Limon
Zeytinyağı
Yapılışı:
Önce tavukları fotoğrafta gördüğünüz gibi jülyen doğradım. Sonra üzerine limon suyu sıkıp, tuz hariç baharatları ekledim. 10-15 dakika marine ettim ve kızdırdığım zeytinyağına attım. Tavukları arada sırada çevirip, hem kızarttım hem kavurdum. Çok yağ kullanmadım, en fazla üç çorba kaşığı.
Tavuklar biraz kavrulunca jülyen doğranmış havuçları ekledim. Sırasıyla jülyen doğranmış soğan ve kurutulmuş domatesleri de ekledim. Biraz kavurup kısık ateşte kendi suyuyla 10 dakika pişirdim. Tuz ekledim ve ocaktan aldım. Sonuçta yukarıdaki yemek oldu.
Hem hızlı hem lezzetli denemek ister misiniz? :))
Teşekkürler Derya Deniz...

4 yorum:

  1. nugicim söyleyecek söz bulamıyorum :))) bu yazını bir temele dayandırmazsam çatlarım Hz Ali nin bir sözünü paylaşayım "En güzel ahlak arkadaşına ikramda bulunmak ve isteyene yardım etmektir." işte arkadasım sana ne kadar ahlak sahibi olduğumun ispatı herzaman yardım etmeye hazırım!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet saygıdeğer arkadaşım gerçekten çok ahlak sahibisin. Seni takdir ediyor ve gıpta ile izliyorum. Bir gün tek dileğim senin gibi bakara sureleri, Hz Ali'lerden alıntılar yapmak. Ama alıntı kim ben kim, pazardan çorap bile alamam. Allahım çok eziğim....:DDDDDD

      Sil
    2. vayyy Derya Deniz de burdaymış memnun olduk efendim :D engin insan ;)

      Sil
  2. afiet olsun nugicim valla güzel görünüyorda bende tavuk deyince mide bulantısı başlıyor :D denesem mi bilemedim :/ makarnanın her türlüsü makbul hastasıyız :D

    YanıtlaSil

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...