Mart 06, 2013

PANCAR TURŞUSU

 Bu yazı canım arkadaşım Ateş'e gitsin. Ben pancar turşusundan bahsettiğimde çok merak etmişti. En kısa zamanda da tattıracağıma söz veriyorum.
Bu turşuyu bir çoğunuz biliyordur. Büyük marketlerde vs satılır. Biz ailecek çok seviyoruz. Geçen sene babamla pazarda dolaşırken bir tezgahta pancar satıldığını görünce ve bende o ayki sofra dergisinde yapılışını okuduğumdan babama alalım mı bakışımı fırlattım. O da hemen anlayıp, anında çark etti tezgaha. Benim babişim de böyle, turşu, yemek, reçel vs gibi mutfak ve boğazla ilgili işlere bayılır. Bu sene de ben yapayım dedim. Kasım ayında yapmıştım, cumartesi günü pazarda görünce tekrar aldık. Eşe dosta dağıtmayı da seviyoruz. Bu yüzden üç kilo aldık. Ben bu sefer küçüklerden aldım. Bölmeden tek lokmalık olsun istedim.
Yapılışı: Öncelikle pancarları bol suyun altında yıkıyoruz. Haşlamadan önce pancara bıçak değdirmek istemiyorum, çünkü her yeri kırmızıya boyuyor. Bu yüzden olabildiğince güzel yıkayıp, toprağından arındırıyoruz.


Düdüklü tencere veya büyük bir tencereye dolduruyoruz. Ben zamandan tasarruf olsun diye düdüklüde haşladım. İçine su koyup, 20-30 dk haşlıyoruz.


Haşlandığını bir çatal batırarak anlayabilirsiniz. Yumuşayacak ve kabuğu kolay soyulacak. Bu fotoğrafta haşlanmış hali görülüyor.
Daha sonra elinizle soyuyorsunuz. Eğer iyi haşlanmışsa kabuğu kolayca soyulacaktır. Haşlanmış patatesten bile kolay soyuluyor.
Pancarların kabuklarını soyup, sudan geçirdikten sonra ''öncü biber salçası'' :))) bidonu vardı bende, onun içine doldurdum. Çok büyük olanları kesebilirsiniz. Yalnız size bir tavsiye yanında yöresinde halı, havlu, masa örtüsü gibi şeyler varsa mutlaka uzak tutun. Sıçrayıp leke yapma olasılığı çok yüksek. Ben tecrübeli olduğum halde bu sefer dalgınlıkla çöpünü poşete koyarken halıya büyük damlalar halinde damlattım. Halımın rengi de bej, neyse ki Amway'in loc adlı temizleyicisi vardı. Hemen ondan döktüm lekelerin üzerine, anında geçirdi.
Pancarları kabına doldurduktan sonra 2 su bardağı üzüm sirkesi, 2 su bardağı su, birkaç adet limon tuzu, 2 tatlı kaşığı toz şeker ve 10 diş havanda dövülmüş sarımsak ekleyip, ağzını güzelce kapatıyoruz. Daha sonra kabı mutlaka bir poşete koyuyorum, akma ihtimaline karşı. Sonrada benim kilerim olduğu için oraya koyuyorum. Ilık ve karanlık bir yer. Suyu azalsa dahi hiç birşey olmuyor. Bu arada sarımsak miktarını damak zevkinize göre azaltıp, çoğaltabilirsiniz. Pancar da her yumrulu bitki gibi  bünyesinde hafif bir toprak kokusu barındırıyor. Buna göre siz ekşi ya da tatlı olarak da ayarlayabilirsiniz. Diğer turşular gibi olmadığından rahatlıkla açıp lezzet testi yaparak malzeme ekleyebilirsiniz.
Bu fotoğrafta da daha önceden yaptığım turşuyu görüyorsunuz. Biraz Martha Stewart gibi oldu ''Burada yapılmışı var''.
Rengi nasıl da güzel değil mi? Şimdiden herkese afiyet olsun... :))))))

2 yorum:

  1. pancar turşusu sevmem ama mor lahana turşusunu yapmak ıstıyorum bılıyor musun acaba :) ellerıne sağlık ama cok acıklayıcı olmus yazı;) mutfak severım

    YanıtlaSil
  2. :))) mor lahana turşusunu da yapıyorum. salatalara hazırca eklemek için çok iyi oluyor. Mor lahanayı incecik doğruyorum sonra 1limon suyu ile beraber iyice ovuyorum. sonra bir kavanoza sıkıca bastırarak doldurup üzerine yarım çaybardağı sirke ekliyorum. Böyle yapılınca çok fazla suyu olmuyor ama kesinlikle de bozulmuyor. Tabii ben buzdolabında sakladığım için de olabilir. Salatalara ekliyorum ve misafir geldiğinde tek başına lahanayı da servis ediyorum.Ben en iyisi bununla ilgilide bir post hazırlayım...:))
    mutfağı o kadar çok seviyorum ki blogum yemek bloguna döndü. ne yapayım hayatımdaki bazı detaylar burada, mutfakta beni en iyi anlatan yer:))

    YanıtlaSil

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...