Şubat 25, 2013

''BİR DİLEKLE BAŞLADI HER ŞEY''

''Bir Dilekle Başladı Her Şey'', Debbie MACOMBER'ın ''Küçük Mucizeler Dükkanı'' ile başlayan serisinin 5. kitabıdır. Bu seriye ben bu sene başladım. Daha önceden kitabı görüyordum ama ilgimi çekmiyordu. Bana bir şey katabileceğini düşündüğüm bir kitap değildi, fakat kitap hakkında hiç bir bilgiye de sahip değildim.

Önyargılarım yüzünden epeyce erteledim okumayı. Sonra bir gün yakın arkadaşlarımdan Sibel (Candır) ile kitap alışverişi yaparken, bana bu kitabı tavsiye etti. Ben de ona önyargılarımdan bahsettim. O da kitabı mutlaka okumam gerektiğini, en azından örgü örmek gibi bir hobim olduğu için hoşlanacağımdan bahsetti.
Kitapta dört kadının başından geçenler, hayata yeniden tutunuş hikayeleri vs... anlatılmakta. İlk iki kitapta ana karakterin örgü dükkanı var. Diğer kadınlar onun açtığı kurslara katılmak suretiyle tanışıyorlar. Her seride farklı 4 kadının yolları kesişiyor. Mutlaka içinde siz de varsınız. Veya hayatınızın bir dönemi var. Ben kitapların hepsini çok beğendim. Benden sonra annem ve iki kız kardeşimde kitapları okudular. Ben yalnızca yazarın anlatımında hoş olmayan şeyler buldum. Örneğin Canan Tan gibi kitabın başında açıkladığı şeyleri tekrar tekrar açıklıyor. Bence bu okuyucuyu aptal konumuna düşürüyor. Dikkatsiz okuyucular için iyi olabilir ama standart bir okuyucu o kadarcık sayfada kitabın başını unutmaz. Kaldı ki anlattığı bir olaydır, bilgi içerikli bir konu değildir. Ama yinede Debbie Macomber, Canan TAN'dan daha iyi bir yazardır. Canan TAN'ı yazar olarak neden sevmediğimi daha sonra açıklarım.

Son kitap olan ''Bir Dilekle Başladı Her Şey''e gelecek olursak; Sanırım bu seride beni en çok etkileyen bu kitap oldu. Kitaptaki karakterlerin hepsi hayatındaki gidişattan memnun değil, bir sevgililer gününde 20 adet dilek tutmaya karar veriyorlar ve sonra bu dilekler için bir defter oluşturup, dileklerini o deftere yazıyorlar. Sonra tabii oturup dileklerin gerçekleşmesini beklemiyorlar, daha çok bir amaç gibi yaklaşıp, önlerine gelen fırsatları değerlendirip, tek tek dilekleri gerçekleştiriyorlar. İşte böyle şeylere inanan birisi olarak, ben de uygulamaya karar verdim. Hemen eşimin kırtasiye cenneti çekmecesini karıştırıp, kendime bir defter edindim. :)) Sonra bulabildiğim tüm renkli kalemlerle dileklerimi yazmaya başladım. Gerçekten zor işmiş, bir ay geçmesine rağmen ancak 4 dilek yazabildim. Dileklerin altına gerçekleşmeleri için neler yapabileceğimi yazdım. Kimine uydum, kimine uyamadım. Sonuçta beni hep tetikte tutan bir motive aracım oldu. Kalan 16 dileğimi de hızlıca yazıp, gerçekleştirdikten sonra böyle devam etmeyi düşünüyorum. Bu arada dileklerimden biri çoktan gerçekleşti.

Öncelikle size bu seriyi tavsiye ederim, sonrasında ise 20 dilek defterini tavsiye ederim. Okuyup, gülüp geçmeyin. Utanıyorsanız kimselere söylemeyin ama lütfen bir deneyin!
Hepinizin dileklerinin gerçek olduğu bir hafta diliyorum. :))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...