Haziran 10, 2013

SOFRA DERGİSİ HAZİRAN SAYISI

Bu ay dergide bol bol kayısılı tarifler var. Geçen ay çilekti, bu ay da kayısı. Çok güzel bir kayısı dosyası hazırlamışlar. Çok güzel tarfiler var yine. Aslında dergi elime Mayıs ayının son haftası ulaştı ama ülkemizin içinde bulunduğu koşullar yüzünden hiç bakamadım bile. Ancak dün sinirden tırnaklarımı yerken kafa dağıtmak için dergiye bakayım dedim.
Kayısılı tarifler içinde en çok ''kupta kayısılı yoğurt'' tarifini beğendim. Çok güzel, hafif ama besleyici de bir tarif. Misafirlere bile yapılabilir. Belki yoğurt sevmeyenler için kremalı bir tarif de hazırlanabilir.
Derginin çikolata bölümü yine harika. Fındıklı muffin, çikolatalı pasta... Hepsi denenmek için sıraya girdi bile.

Bu ay Zonguldak'tan ve yemeklerinden bahsetmişler. Samsun'da da severek yapılan eğşi'yi konu almışlar. Çok hoşuma gitti. Nasıl canım çekti anlatamam. Benim Kavaklı bir arkadaşım vardı. O getirirdi. Artık bulamıyorum. Yabani elmalardan yapılan bu içecek ekşi tatta çok koyu kıvamlı bir macunun suda eritilmesi ile yapılıyor. Serinletici bir tadı ve zayıflatıcı bir etkisi var. Tabii ki şeker katmadan içilmeli.
Ayrıca Zonguldak'ın Simit Tiridi varmış, ondan da bahsetmişler. Ben hiç duymamıştım. Serviste bakarken Ateş arkadaşım bir anısından bahsetti. O Zonguldak'a gezmeye gittiğinde satılan simitleri görünce şaşırmış. Çünkü simitler susamsızmış ve hemen bayatlayıp kaskatı oluyorlarmış. Bu yüzden hiç beğenmemiş. Meğerse oranın insanları bu simidi tirit yapmak için kullanıyorlarmış. Tadı da tirit şeklinde çok güzelmiş. Bu da hafızama kazınan başka bir bilgi oldu işte. Şimdi madem öğrendim, bari deneyeyim diyorum. Bir gün Zonguldak'a giderim artık. :))
Ve Balık köşesinde en sevdiğim deniz canlısı ahtapottan bahsetmişler. Babam ahtapotun ızgarasını ve köftesini çok güzel yapar. Bende bayılırım. Buradaki tarifler de mükemmel. Ben denizden babam çıksa yerimcilerdenim. Ne diyebilirsiniz, herkesin damak zevki değil mi?
Sofra dergisi üyeliğimi tekrar yeniledim. 12 ay için 54 TL vereceğim ve 3 ayda Cosmopolitan dergisini ücretsiz alacağım. Abonelik için şu numaraya müracat edebilirsiniz; 02166515651.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...