Mayıs 01, 2013

ZORETANİN İLE DOKUZUNCU HAFTA

Zoretanin maceramın dokuzuncu haftasını da bitirdim, yani iki ay bitti geriye kaldı dört ay. Doktora sorduğumda altı ay süreceğini söyledi sanırım ben daha önceden yanlış anlamışım beş ay diye. Geçen hafta kan testi yapıldı, karaciğer enzimlerime bakıldı. Eğer bu ilaç karaciğer enzimlerini yükseltirse tedaviyi kesiyorlar. Benim karaciğer enzimlerim tamamen normal yani ilaç karaciğerime zarar vermemiş. Tabii her ilaç karaciğere zarar verir ama en azından kalıcı hasar bırakacak kadar zarar vermemiş demek. Ben iki aydır ufak tefek kaçamaklar dışında beslenmeme çok dikkat ettim. Ayrıca günde en az iki litre su içtim. Böyle ağır bir ilaç kullanırken beslenmeye ve özellikle su tüketimine çok dikkat edilmeli.
Gülchine, cildimin fotoğraflarını istemişti. Canım, benim ne yazık ki tedaviden önce hiç yakın plan fotoğrafım yok ama geçen hafta iki adet sivilce çıktı cildimde ve cildim eskisi gibi kızardı. Elma yanak modunu geçen bir kızarma ama... Bu durum yalnızca yüzümün sol tarafında var. Sağ taraf ise çok düzeldi. İlk iki fotoğrafta gözeneklerim de çok açık ama bu düzelmiş hali. Gittikçe düzeleceğine inanıyorum.
 


Bu haftanın yan etkilerine gelecek olursak;
Bu hafta burun içi kuruluğu, dudak kuruması, göz kuruması ve kalp çarpıntısı çok yoğundu.
Sırt ağrısı ve yorgunluk hissi fazla olmamakla beraber devam ediyor.
Ellerimdeki egzama geçti. Geldikleri gibi gittiler.
Burun içi kuruluğu yüzünden kokain bağımlıları gibi burnumu çeke çeke geziniyorum. Sürekli burnum akıyor sanırım kuruluğu telafi etmek için ve burnumun içi çok acıyor.
Dudak kuruması klasik zaten. Neyse ki blistex var. İki tane daha aldım.
Göz kuruması insanı canından bezdiriyor. Benim bu yaşıma kadar hiç güneş gözlüğüm olmadı. Aslında kullanmak gerekliymiş ama ben gözlük takmaktan hoşlanmam ve güneşten hiç rahatsız olmam. Artık hat safhada rahatsız oluyorum güneşten. Dışarı çıktığımda gözlerim kasılıyor ve çok ağrı yapıyor. Bu yüzden cumartesi günü Batıkent'te çok tatlı bir bayanın dükkanından gözlük aldım. Herkes yakıştığını düşünüyor ama ben gözlükleri takınca duyamıyorum.:))) Biliyorum gözler ve kulaklar bağımsız organlar ama ben gözlük takınca sanki göremiyorum ve duyamıyorum. Kısıtlanmış gibi hissediyorum. Ama gözlerime de iyi geliyor. İdare edeceğim artık. :))
Kalp çarpıntısı çok rahatsız etti beni. Neyse ki tahliller düzgün çıktı. Tamamen yan etki ama insan fena oluyor. Sürekli küt küt, küt küt, yüreğim ağzımda geziniyorum.
Bulaşık yıkamayı kesince ellerimdeki egzama da gitti. Sıvı sabunu da bırakmıştım. Bulaşıkları koca yıkıyor, ben yalnızca makineye koyuyorum.
Cumartesi günü yüzümde çıkan iki sivilce ve kızarıklık beni yıktı. İlaç artık işe yaramıyor mu gibi düşüncelere kapıldım. Bir tanesi hala geçmedi akşam koca peşimde dolandı durdu, lütfen sıkayım diye. Deli midir? Nedir? Sıktırmadım o iğrenç görüntü ile geziyorum, çünkü iz kalmasından korkuyorum.
İşte böyle geçmiş bir hafta artık önümüzdeki haftalara bakacağız. Öpüldünüz.:))))

8 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun. Bu ilacı kullanan çok arkadaşım oldu. Cidden yan etkisi fazla ve stres yaratan bir ilaç. Ama umut vaad eden, sende de oldukça işe yaramış. Çok daha iyi olacak. Arkadaslarımın cildi pırıl pırıl bebek cildi gibi. O hallerini de koy, görmek isterim :))

    Tekrar geçmiş olsun, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)) Bebek gibi olacak dendiğinde çok mutlu oluyorum. Umarım olur. Benden de sevgiler:))

      Sil
  2. nugiii yaa bu sivilce felaket bir dert bende sık sık oluyor yağlı cilt problemi klasik bendeki ayrıca o kocanın peşinde gezmelerini anlıyorum benimksi de aynı :D ama sıkmayalım iz kalır olayına katılamadım bende bir türlü çünkü içindeki irin çıkmadıkça iyileşmiyor ve öyle kalıyor bendekiler illa içi temizlenecek. İrin çıktı mı 2 günde geçer giderrrr dyorum ama sen bilirsin tabi... Kolaylıklar diliyorum canım tedavinde umarım işe yarar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) en sonunda sivilcem geçti, hafif bir kırmızılık kaldı. Kocam sinirden çatladı. :DDD

      Sil
  3. üfffff şu sivilce, leke o bu şu biz siz onlar sorunlarından bıktım:( ama en güzel tedaviyi yapıyorsun sıkıntılı olsada sonucu güzel olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes olumlu yorum yapıyor beni görünce, mutlu oluyorum:)))

      Sil
  4. merhabalar, bende 2. ayımı bitirdim ve 3 gün önce kalp çarpıntısı ve nefes darlığı başladı 3 gündürde devam ediyor, doktoruma sorduğumda ilacın yan etkisi değil diyor endişeliyim o yüzden fakat sizde sanırım bu rahatsızlığı yaşamıssınız o yüzden sormak istedim ne kadar sürdü sizde diye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 2 ay çok sık yaşadım kalp çarpıntısını ama sonra azaldı. Bol su tüketip kahveden uzak durduğumda azalıyordu. Sigara da içmemek lazım. Tedavim bitti artık hiç bir problemim kalmadı. Geçmiş olsun

      Sil

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...