Mayıs 07, 2013

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR

Dün akşam iki hafta önce aldığım enginarları nihayet pişirebildim. Her zaman severek tükettiğim bir sebze enginar, bu sefer zeytinyağlı yapacaktım. Bari sofra dergisindeki tarifi kullanayım dedim. Tarif aşağıda, dergide sekiz kişilik verilmiş ama ben beş kişilik yaptım. Sonrada bir oturuşta iki tablayı kendi başıma yedim. Bugün öğle yemeğinde de iki adet tabla yedim. Bir tablayı da arkadaşım Ateş'e getirmiştim, o yemiş oldu. Ohhh karaciğerlerimize sağlık.
 Malzemeler:
8 kişilik
8 Adet enginar
6 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çorba kaşığı un
Yarım limonun suyu
1 tatlı kaşığı tozşeker
Yeteri kadar su
1’er adet büyük boy havuç ve patates
20 adet arpacık soğan
8 diş sarımsak
1 çay bardağı bezelye, tuz


Tencereye zeytinyağı, un, limon suyu, tozşeker ve tuz koyup çırpın. Üzerine 2 su bardağı su ekleyip, küp doğranmış havuç ve patatesi katın. Arpacık soğan, sarımsak ve bezelyeyi de ilave ettikten sonra 10 dakika pişmeye bırakın. Daha sonra ayıklanmış enginarları katın ve yumuşayana kadar pişirin. Piştikten sonra servis tabağına alın ve soğuduktan sonra servis yapın.

Bu arada ben bir hile yaptım ve hazır garnitür kullandım. Çünkü işten eve gelmiştim, bozulmasın diye enginarı önceden haşlamıştım ve çok ama çok açtım. Geri kalan aşamalar ise tarifle aynı. Siz beni affedin bir seferlik olur mu?
İşte sonuç böyle oldu, herkese afiyet olsun... Peki siz enginar sever misiniz?
 
 
(P.S: Tarif Sofra dergisi mayıs ayı sayısına ait)

2 yorum:

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...