Şubat 13, 2013

IZGARA SOMON BALIĞI VE ENGİNARLI PİLAV

Gördüğünüz gibi ışık hızıyla kozmetikten, yemek tariflerine atlama özelliğim var. Ama ben bu bloğu belli bir konu üzerinde yazmak için açmadım. O yüzden problem yok değil mi? :DD
Bu güzellikler annem ve babamın pazar günü mönüsünden. Sağolsun babam olmasa biz hiç balık yemeyeceğiz. Ben evde balık pişirmeyi sevmiyorum, çok kokuyor. Samsun'da iken balıkçıya telefon ederdik, anında kapıda olurdu balıklar. Ankara'da böyle birşey varsa da ben bilmiyorum. Güvenebileceğimi de sanmıyorum. Neyse iyiki babiş var.:)))

Babam somonu kendine özel bir tarifle hazırlıyor. İçinde envai çeşit baharatın ( Anason, kimyon, kişniş vs...) olduğu bir sos yapıyor ve balıkları bu sosun içinde 2 saat bekletiyor. Sonra ''Era Balıkçı'' isimli mükemmel ızgarayı kullanarak pişiriyor. Oldukça basit bir tarif. Era Balıkçı çok güzel bir ızgara, kullanmanızı tavsiye ederim. Sanki dışarıda ızgara yapıyor hissi veriyor. Somonun yanında portakal ve ince soğan ise olmazsa olmaz... Üçünün karışımı gerçekten çok güzel oluyor. Balık sosunun tarifini isterseniz veririm, ama şimdi paylaşmak istemiyorum.


Annem de enginarlı pilav yaptı. Enginarlı pilav için öncelikle soğanları, sonra sırasıyla kuş üzümü ve pirinçleri kavurdu. Sıcak su ekledikten sonra pilavın çekmesi için kısık ateşte 20 dakika kadar pişirdi. Pilav hazır olunca içine haşladığı enginarları ekledi. Tuz ve biberi de unutmuyoruz elbette...:)) Pilavın tadı çok güzel, zaten enginar sevenler, enginar dolmasını bilenler bu tarifi de rahatlıkla tüketecektir.

Not: Burada gördüklerinizi evde denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. :DDD


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...