Mayıs 22, 2013

CUMARTESİ SÜPRİZİ VE BAHARATLI IZGARA SOMON

Cumartesi günü Samsun'dan dayım ve yengem geldiler. Dayımı en son düğünümde görmüş gibi olmuştum. Çünkü düğüne gelmiş olsa da ben kendimde olmadığımdan pek gördüm denemez :DD Dayımın ismini 'Eyvallah' koydum, çünkü evet yerine eyvallah diyor. Ama çok yakıştırdım. Hoş geliyor kulağa. Yengemin adı da ''Suri'' olsun. Yengem benimle aynı burç olduğundan gözümde yeri başkadır. Burçtaşlar olarak benzeyen özelliklerimiz var bence. Ama ben asla onun kadar matrak olamadım. Yemek yerken de daha sonra sohbet ederken de kırdı geçirdi bizi :)) Fotoğrafta ben, Babişim ve Suri var.
Annem, dayım geliyor diye heyecan yapmış, o yüzden yemek işini biraz abartmıştı. Üstüne babamda marifetlerini sergileyince acayip bir menü çıktı ortaya. Sıkı durun menüyü sayıyorum.
Şıkıldaklı çorba, fellah köftesi, börülce salatası, salata, közlenmiş kırmızı biber salatası, karnıyarık, pirinç pilavı, zeytinyağlı barbunya, baharatlı  ızgara somon, ızgara tavuk ve tatlı olarak kavrulmuş kadayıflı muhallebi. :))) Karnıyarık ve somon mükemmeldi. Karnıyarık annemin, somon ise babamın marifeti. Evet, hepsinden bir parça da olsun tattım. Yemeden durabilir miydim? (Şıkıldaklı çorba ve Fellah köftesinin üzerine tıklayarak tariflere gidebilirsiniz)

Yengem somona bayıldı. Tarifini istedi. Bende bloğumda yazacağımı söyledim. Şimdi Baharatlı ızgara somonun tarifine geçelim.
Baharatlı Izgara Somon
Malzemeler:
4 dilim somon için:
2 çay kaşığı kişniş,
1 çay kaşığı anason,
1 çay kaşığı bal,
1 çay kaşığı tarçın,
1 çay kaşığı zerdeçal,
2 yemek kaşığı hardal,
4 yemek kaşığı zeytinyağı,
2 yemek kaşığı elma sirkesi,
4 adet dövülmüş karanfil,
Tuz, karabiber,
Köri (isteğe bağlı)
Yeşil soğan ve portakal ise yanında garnitürü.
Hazırlanışı:
Garnitür ve somon dışında bütün malzemeyi bir kapta iyice karıştırın ve somonları bu malzemeye bulayarak 1-2 saat buzdolabında bekletin. Böylece somonlarımız marine olacak. Daha sonra elektrikli ızgara ya da kömür yakılan ızgarada pişirin. Biz evde yaptığımız için Era Balıkçı isimli elektrikli ızgarayı kullanıyoruz. Gayet güzel pişiriyor. Sonra da bir balık, bir portakal ve bir taze soğan atıyoruz ağzımıza... Gerisini anlatamayacağım, zira ağzımın suyu aktı.
Afiyet olsun... :))))

1 yorum:

  1. naptın nugi yaa ağzımızın suyu akı hakketen yok ki bize böyle güzel sofralar hazırlayacak anamız babamız bende senden isticem cezalısın :D elleri dert görmesin :)

    YanıtlaSil

Çalıştırın parmakları canlarım
( Blog linki yazılan yorumları kesinlikle yayınlamıyorum. Zaten yorum yapınca blogunuzun linkini bırakmış oluyorsunuz. Lütfen buna dikkat ediniz, teşekkürler)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...